لوگو نودیسک

با نودیسک (فضای ذخیره سازی ابری) داده ها و فایل هایتان را در مکانی که همواره بتوان به آن دسترسی داشت ذخیره کنید.

اطلاعات تماس
مقالات

فضای ذخیره سازی ابری یا هارد دیسک خارجی: کدام بهتر است؟

فضای ابری یا هارد دیسک خارجی

تهیه نسخه پشتیبان از فایل‌ها و داده‌های مهم، به‌ویژه در مورد مسائل امنیتی و سخت‌افزاری، از خرابی دیسک سخت گرفته تا حملات بدافزار، بسیار ضروری است.

در حالی که کپی کردن داده ها در یک درایو دیسک سخت خارجی در گذشته مقرون به صرفه تر بود، با اثبات ایمنی و مفید بودن بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری، چشم انداز تغییر کرده است. در نتیجه، اکنون تهیه نسخه پشتیبان در سرورهای ابری اختصاصی نسبت به نگهداری هارد دیسک های فیزیکی ارزان تر و ایمن تر است.

این ارائه دهندگان ابری، اکنون پشتیبان گیری یکپارچه و همچنین راه حل های همگام سازی فایل را ارائه می دهند، بنابراین می توانید مطمئن شوید که همیشه به نسخه های اخیر فایل های خود دسترسی دارید. با این حال، آیا اکنون زمان آن رسیده است که خرید و پر کردن درایوهای هارد دیسک اکسترنال را متوقف کنید و به طور کامل برای پشتیبان گیری از داده ها به ابر تغییر دهید؟ و آیا ذخیره سازی ابری امن است؟

در این مقاله ما فضای ذخیره سازی ابری را با درایوهای هارد دیسک خارجی مقایسه کردیم تا ببینیم چگونه هر دو گزینه در برابر یکدیگر قرار می گیرند.

دسترسی جهانی فضای ذخیره‌سازی ابری در مقابل هارد دیسک خارجی

مقایسه فضای ابری با هارددیسک

اگر راه‌اندازی یک نسخه پشتیبان از فایل دشوار باشد، احتمال اینکه آن را به طور مکرر و منظم انجام دهید کم است. به همین دلیل ضروری است که یک روش پشتیبان گیری را انتخاب کنید که از هر دستگاهی به طور یکپارچه کار کند.

فناوری ذخیره‌سازی ابری و پشتیبان‌گیری، زمانی که صحبت از دسترسی به میان می‌آید، به‌خوبی برنده می‌شود. برای انتقال فایل ها به و از ابر، تنها چیزی که نیاز دارید اتصال به اینترنت است. آیا می خواهید فایل هایی مانند عکس ها را از تلفن هوشمند یا رایانه خود منتقل کنید؟ اگر به اینترنت متصل باشید، می توانید این کار را از هر جایی انجام دهید.

اکنون، سعی کنید همان انتقال را از دستگاه تلفن همراه خود به یک هارد دیسک خارجی انجام دهید. حداقل باید گوشی خود را به کامپیوتر و کامپیوتر خود را به هارد دیسک متصل کنید. این نیازمند تعداد زیادی سیم است، و یک نسخه پشتیبان نیست که بتوانید به راحتی در حال حرکت آن را تنظیم کنید.

امنیت فضای ذخیره سازی ابری در مقابل فضای خارجی

مقایسه فضای ابری با هارددیسک

امنیت یک نقص بزرگ در فضای ذخیره سازی ابری بود، به طوری که برخی از ارائه دهندگان ابر داده های کاربران را در اثر هک از دست می دادند. اما، امنیت فضای ذخیره سازی ابری در مدت زمان کوتاهی راه طولانی را پیموده است.

بسیاری از سیستم‌های ابری امن اکنون از رمزگذاری 256 بیتی AES (استاندارد رمزگذاری پیشرفته) استفاده می‌کنند تا از داده‌های شما حتی قبل از خروج از دستگاه شما محافظت کنند. برخی از خدمات با ارائه رمزگذاری دانش صفر حتی فراتر می روند – به این معنی که فقط شما کلید رمزگذاری خود را می دانید. این به نوبه خود به این معنی است که حتی اگر یک هکر به داده های شما دست پیدا کند، نمی تواند قفل آن را باز کند.

اگر بخواهیم منصف باشیم، امنیت داده ها در یک هارد دیسک خارجی بسیار قوی است. هکرها نمی توانند به هارد دیسک شما دسترسی پیدا کنند مگر اینکه به کامپیوتر شما متصل باشد. با این حال، اگر امنیت را گسترش دهید تا قابلیت اطمینان را شامل شود، دیسک‌های سخت جذابیت کمتری دارند.

بیش از یک چهارم هارد دیسک های مدرن قبل از پایان دوره گارانتی خود از کار می افتند. هنگامی که این اتفاق می افتد، بازیابی اطلاعات شما ممکن است گران یا غیرممکن باشد.

فناوری همگام‌سازی فضای ذخیره‌سازی ابری در مقابل خارجی

یکی از بزرگترین مزایای ذخیره سازی ابری این است که می توانید همیشه از فایل های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. این به لطف فناوری همگام‌سازی است که در پس‌زمینه دستگاه‌های شما اجرا می‌شود و به‌طور خودکار هر فایل جدید یا اصلاح شده را در فضای ذخیره‌سازی شما آپلود می‌کند. در اینجا دیگر نگرانی برای فراموش کردن پشتیبان گیری وجود ندارد

همچنین می توانید نرم افزار پشتیبان گیری خودکار را با هارد دیسک اجرا کنید. اما برای اینکه کار کند، هارد دیسک شما باید همیشه متصل باشد. این برای دستگاه های تلفن همراه امکان پذیر نیست و فقط احتمال خرابی درایو شما را افزایش می دهد.

 

هزینه به ازای کیفیت فضای ذخیره سازی ابری در مقابل خارجی   

برای بسیاری از افراد، هدف به سادگی دریافت ارزان ترین راه حل پشتیبان است. این ممکن است باعث شود هارد دیسک ها گزینه جذاب تری به نظر برسند، زیرا می توانید ترابایت فضای ذخیره سازی را با قیمتی ثابت دریافت کنید. در همین حال، ذخیره سازی ابری اغلب به اشتراک ماهانه نیاز دارد.

با این حال، آنچه را که در ازای تفاوت قیمت دریافت می کنید، در نظر بگیرید. اگر یک درایو خارجی خراب شود، گارانتی ممکن است هزینه خود درایو را بپردازد. اما سازنده به شما کمک نمی‌کند فایل‌هایتان را بازیابی کنید،  و این می تواند بیشتر هزینه داشته باشد و تضمینی برای کار کردن نیست.

از طرف دیگر، با ذخیره سازی ابری، عملاً هیچ شانسی وجود ندارد که فایل های شما ناپدید شوند. اکثر سرویس ها کپی های اضافی از فایل های شما را در چندین سرور در سراسر جهان ایجاد می کنند. به‌علاوه، گزینه‌های نسخه‌سازی فایل و بازیابی پیشرفته را دریافت می‌کنید تا در صورت حذف تصادفی یک فایل، داده‌های خود را ذخیره کنید.

نتیجه گیری

برای ما، شکی نیست که ذخیره سازی ابری بهترین راه برای پشتیبان گیری از داده های شما است. آرامش بسیار بیشتری خواهید داشت و توانایی پشتیبان گیری مداوم از اطلاعات خود از هر دستگاهی را خواهید داشت. در واقع، ممکن است زمان زیادی طول نکشد که هارد دیسک های فیزیکی به قربانی دیگری در پیشرفت دیجیتال تبدیل شوند.

جهت خرید فضای ابری می توانید از تیم ابریش راهنمایی و مشاوره بگیرید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عیدی ابریش برای شما

10 درصد فضای ذخیره سازی بیشتر

در صورت خرید آنلاین

آیتکس 1402