لوگو نودیسک

با نودیسک (فضای ذخیره سازی ابری) داده ها و فایل هایتان را در مکانی که همواره بتوان به آن دسترسی داشت ذخیره کنید.

اطلاعات تماس
انواع فضای ذخیره سازی ابری

به لطف خدمات ذخیره سازی ابری، اکنون می توانید حجم عظیمی از داده ها را در وب ذخیره و به اشتراک بگذارید. فضای ذخیره سازی ابری مزایای زیادی دارد، از کارایی هزینه تا کارایی زمانی. با این حال، قبل از اینکه بخواهیم بدانیم انواع فضای ذخیره سازی ابری چیست، اجازه دهید کمی در مورد استقرار ابر صحبت کنیم.

مدل استقرار ابری چیزهای زیادی را برای شما تعریف می کند. به عنوان مثال، مکان سروری که استفاده می‌کنید، افرادی که به آن دسترسی دارند و آن را کنترل می‌کنند، نحوه پیاده‌سازی پلتفرم و رابطه بین زیرساخت ابر و کاربر را مشخص می‌کند.

گزینه‌های مختلفی برای استقرار فضای ذخیره‌سازی ابری وجود دارد، و نحوه استفاده از ابرتان مشخص می‌کند که کدام مدل است. چهار نوع گزینه استقرار هر کدام انواع مختلفی از راه حل ها را برای انواع مختلف نیازها به ما ارائه می دهند. اکنون، اجازه دهید در جزئیات آن را بررسی کنیم.

انواع فضای ذخیره سازی ابری

انواع فضای ابری

1. ذخیره سازی ابر عمومی

همانطور که از نام آن پیداست، ذخیره سازی ابری عمومی از مشتریانی پشتیبانی می کند که نیاز به استفاده از منابع کامپیوتری از جمله سخت افزار و نرم افزار آن دارند. اساساً، استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری عمومی مانند مستاجر بودن در یک آپارتمان بزرگ با افراد دیگر (شرکت) و داشتن یک صاحبخانه (ارائه‌دهنده خدمات ابری) است. همانطور که در مورد اجاره آپارتمان، هزینه ابر عمومی کمتر از ابر خصوصی است.

بنابراین، چه کسی از ابر عمومی استفاده می کند؟  ابرهای عمومی بیشتر برای کارهای غیر حیاتی مانند به اشتراک گذاری فایل یا توسعه و آزمایش یک برنامه کاربردی رایج هستند، بنابراین شرکت های کوچک مقیاس بدون اطلاعات خصوصی از آن استفاده می کنند. کاربران ناشناس دارای مجوز می توانند به ابر عمومی نیز دسترسی داشته باشند.

به خاطر داشته باشید که ارائه دهنده خدمات به طور کامل فضای ذخیره سازی ابر عمومی، سخت افزار، نرم افزار و زیرساخت آن را کنترل می کند.

برخی از مزایای ذخیره سازی ابر عمومی عبارتند از:

2. فضای ذخیره سازی ابر خصوصی

وقتی می گوییم “خصوصی”، می توانیم نتیجه بگیریم که این مدل ابری، زیرساختی است که تنها توسط یک سازمان استفاده می شود. زیرساخت‌های موجود در فضای ذخیره‌سازی ابری خصوصی را می‌توان یا توسط خود سازمان یا توسط یک سرویس خاص ارائه شده مدیریت کرد. از آنجایی که یک سرویس ذخیره سازی ابری خصوصی برای نیازهای فردی طراحی شده است، طبیعتاً گرانتر از سایر ابرها هستند. با این حال، آنها همچنین در حل بزرگترین ترس، امنیت و حریم خصوصی سازمان بهتر شناخته شده اند.

بنابراین،  چه کسی از ابر خصوصی استفاده می کند؟  ابرهای خصوصی توسط شرکت های بزرگی استفاده می شود که اطلاعات حساس و خصوصی مانند سازمان های دولتی، مؤسسات مالی و سازمان های مراقبت های بهداشتی را ذخیره می کنند. این زیرساخت‌های ابر خصوصی می‌توانند در محل یا با شخص ثالث قرار بگیرند.

مزایای متعدد ارائه شده توسط ابر خصوصی عبارتند از:

3. ذخیره سازی ابر ترکیبی

یک ذخیره سازی ابری ترکیبی مفاهیم زیرساخت های ابر خصوصی و عمومی را با هم تلاقی می کند. این دقیقا چگونه ممکن است؟ هنگامی که از یک فضای ذخیره سازی ابری ترکیبی استفاده می شود، داده های حیاتی در ابر خصوصی سازمان و بقیه داده ها در ابر عمومی ذخیره می شوند. این روش به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از منابعی که در اختیار شما قرار داده شده است، ویژگی ها را سفارشی کنید و آن را مطابق با نیاز خود تغییر دهید. وقتی به آن فکر می کنید، هم زمان و هم پول به طور موثر توسط این روش استفاده می شود.

بنابراین، چه کسی از ذخیره سازی ابری هیبریدی استفاده می کند؟  بسیاری از سازمان ها زمانی که نیاز به ارتقا سریع زیرساخت فناوری اطلاعات خود دارند از این مدل خاص استفاده می کنند. ابر هیبریدی به دلیل انعطاف پذیری آن، برای بسیاری از مشاغل به عنوان یک مزیت عمل می کند.

مزایای ذخیره سازی ابر هیبریدی عبارتند از:

4. ابر جامعه

در نهایت، ما ابر جامعه را داریم. این مدل استقرار به چندین سازمان در یک جامعه اختصاص داده شده است، به این معنی که عمومی نیست و برای هر کسی که نیاز دارد باز است. با این حال، خصوصی هم نیست، زیرا بیش از یک شرکت از آن استفاده می کند. برخی از نمونه‌های ابر جامعه عبارتند از بانک‌ها، دانشگاه‌ها در مناطق مشترک، یا بخش‌های پلیس در یک ناحیه.
بنابراین، چه کسی از فضای ذخیره سازی ابری جامعه استفاده می کند؟ پاسخ ساده به این امر اعضای جامعه خواهد بود.

برخی از مزایای آن عبارتند از:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عیدی ابریش برای شما

10 درصد فضای ذخیره سازی بیشتر

در صورت خرید آنلاین

آیتکس 1402