لوگو نودیسک

با نودیسک (فضای ذخیره سازی ابری) داده ها و فایل هایتان را در مکانی که همواره بتوان به آن دسترسی داشت ذخیره کنید.

اطلاعات تماس
مقالات

معرفی بهترین فضای ابری در جهان

بهترین فضای ابری ایرانی

فضای ابری به شما امکان می دهد داده ها و فایل ها را در مکانی خارج از سایت ذخیره کنید و به آن از طریق اینترنت عمومی یا اتصال شبکه خصوصی دسترسی داشته باشید. ارائه دهنده بهترین فضای ابری سرورها و زیرساخت‌های مرتبط را میزبانی، ایمن، مدیریت و نگهداری می‌کند. ارائه دهنده ابر اطمینان می‌دهد که در هر زمانی می توانید به داده ها دسترسی داشته باشید.

فهرست مطالب

شیوه عملکرد فضای ابری براساس نوع ذخیره سازی

بهترین فضای ابری را می‌توان از برترین ارائه دهنده سرویس ذخیره‌سازی ابری خریداری کرد. شیوه‌ی عملکرد فضای ابری بسته به نوع فضای ذخیره‌سازی مورداستفاده، متفاوت است. انواع فضای ذخیره‌سازی ابری عبارت‌اند از:

  • Block storage ذخیره‌سازی بلوکی
  • File storage ذخیره‌سازی فایل
  • Object Storage  ذخیره‌سازی شی
ذخیره‌سازی بلوکی

در این مدل ذخیره‌سازی، داده‌ها در حجم‌های بزرگی به نام «بلوک» سازمان‌دهی می‌شوند. هر بلوک نشان‌دهنده یک هارد دیسک جداگانه است. ارائه‌دهندگان فضای ذخیره‌سازی ابری از بلوک‌ها برای تقسیم مقادیر زیادی از داده‌ها بین چندین گره ذخیره‌سازی استفاده می‌کنند. منابع ذخیره‌سازی بلوک، به لطف شبکه، عملکرد بهتری را ارائه می‌کنند.با توجه به تأخیر کم IO ، برای پایگاه های داده و برنامه های کاربردی بزرگ مناسب هستند.

ذخیره‌سازی فایل

ذخیره سازی فایل، داده ها را در ساختار سلسله مراتبی فایل و پوشه ذخیره می کند که اکثر ما با آن آشنا هستیم. داده‌ها فرمت خود را حفظ می‌کنند، چه در سیستم ذخیره‌سازی و چه در کلاینتی که از آنجا منشأ می‌گیرد، و سلسله مراتب یافتن و بازیابی فایل‌ها را در صورت نیاز آسان‌تر و شهودی‌تر می‌کند. ذخیره‌سازی فایل معمولاً برای پلتفرم‌های توسعه، دایرکتوری‌های خانگی و مخازن ویدیو، صدا و سایر فایل‌ها استفاده می‌شود.

ذخیره‌سازی شی

ذخیره سازی اشیاء با ذخیره سازی فایل و بلوک تفاوت دارد زیرا داده ها را به عنوان اشیا مدیریت می کند. هر شی شامل داده های موجود در یک فایل، متادیتاهای مرتبط با آن و یک شناسه است. اشیاء داده‌ها را در قالبی که به دست می‌آیند ذخیره می‌کنند و سفارشی‌سازی ابرداده‌ها را به روش‌هایی که دسترسی و تجزیه و تحلیل داده‌ها را آسان‌تر می‌کند، ممکن می‌سازد. به جای سازماندهی در سلسله مراتب فایل ها یا پوشه ها، اشیاء در مخازنی نگهداری می شوند که تقریباً مقیاس پذیری نامحدودی را ارائه می دهند. از آنجایی که هیچ سلسله مراتبی در سیستم های ذخیره سازی مبتنی بر شی وجود ندارد و متادیتاها قابل تنظیم است، بنابراین می توان گفت بهتر فضای ابری هستند.

نکاتی برای انتخاب بهترین فضای ابری

انتخاب بهترین فضای ابری

زمانی که تصمیم به ذخیره اطلاعات خود در فضای ابری گرفتید ممکن است از گزینه های موجود غافل شوید و این منجر به انتخابی شود که با راه حل های شما سازگار نیست. در اینجا چند نکته که به شما کمک می کند بهترین فضای ابری را برای کسب و کار خود انتخاب کنید آورده شده است:

1. نسخه فایل

نسخه‌سازی فایل قابلیتی است که به شما امکان می‌دهد چندین نسخه از یک فایل به طور همزمان در سیستم وجود داشته باشد. در بسیاری از موارد، زمانی که یک فایل در سیستم ویرایش شده باشد، این اتفاق می افتد. این ویژگی به شما امکان می دهد در صورت خراب شدن یا حذف شدن فایل های قبلی را بازگردانید. همچنین روشی آسان برای مقایسه نسخه‌های فایل با یکدیگر ارائه می‌دهد.

2. همگام سازی خودکار

همگام سازی خودکار قابلیتی است که فایل ها را به صورت خودکار در محل ذخیره سازی ابری آنلاین بارگیری می کند. این قابلیت شما را قادر می سازد تا به طور یکپارچه با تیم خود همکاری کنید. با همگام سازی خودکار، فایل های ذخیره شده در هر برنامه دسکتاپ دیگری با همان حساب نمایش داده می شوند.

3. امنیت

امنیت ویژگی‌ای است که همه نگران آن هستند، اما تعیین این مفهوم ممکن است کمی دشوار باشد. هنگامی که ما از امنیت مربوط به فضای ذخیره سازی ابری صحبت می کنیم، منظورمان هر روشی است که از فایل های شما – از جمله پشتیبان گیری از وب سایت – در برابر آسیب، هک یا از دست دادن محافظت می کند.

4. ظرفیت ذخیره سازی انعطاف پذیر

فایل‌های پشتیبان می‌توانند فضای کمی از سرور شما را اشغال کنند، صرفاً به دلیل مقدار داده‌ای که در آنها وجود دارد. خوشبختانه، بسیاری از خدمات ذخیره سازی ابری ، ظرفیت های ذخیره سازی انعطاف پذیری را ارائه می کنند . این به شما امکان می دهد که پلن مورد نیاز خود را انتخاب و فقط برای آنچه از نظر فضای ذخیره سازی استفاده می کنید، هزینه پرداخت کنید. در صورت کاهش یا افزایش داده ها، ظرفیت فضای ذخیره سازی خود را تغییر دهید.

5. پشتیبانی با کیفیت

هنگامی که با چیزی به اندازه ذخیره سازی فایل های پشتیبان سایت خود سروکار دارید، داشتن پشتیبانی خوب مهم است. یکی از مزیت های آشکار، بی واسطه بودن آن است. با حل و فصل مشکلات در آن زمان، می توانید از بدتر شدن مشکل جلوگیری کنید. دانستن اینکه یک متخصص در دسترس است (و اگر مشکلی پیش بیاید تنها نیستید) می تواند به شما آرامش دهد.

مزایای استفاده از فضای ذخیره سازی ابری

1. قابلیت استفاده و دسترسی

اکثر خدمات ابری دارای یک رابط کاربری آسان برای استفاده هستند و ویژگی کشیدن و رها کردن را ارائه می دهند. شما به راحتی می توانید فایل خود را بدون هیچ دانش تخصصی در درایو آنلاین خود آپلود کنید. به عنوان مثال، اگر فایلی را با استفاده از دستگاه تلفن همراه در درایو ذخیره کرده اید، می توانید آن فایل را با استفاده از رایانه یا هر دستگاه دیگری با اتصال به اینترنت بازیابی کنید. مهم نیست الان کجا هستید. اگر اتصال اینترنتی خوبی دارید، می توانید به فایل های خود دسترسی داشته باشید که به صورت آنلاین در جایی در مراکز داده ذخیره می شوند.

2. اتوماسیون

فضای ذخیره سازی ابری مانند یک هارد دیسک بر روی سیستم شما کار می کند، و اگر بخواهید هر فایلی را در فضای ابری ذخیره کنید، هیچ کار مداومی را کاهش نمی دهد. ممکن است بیش از یک کاربر از یک سرویس ذخیره سازی ابری استفاده می کند، و مسئولیت فعلی یک کاربر بر وظیفه کاربر دیگر تأثیر نمی گذارد زیرا همه اینها توسط فروشنده ابر مدیریت و خودکار می شود

3. کاربران متعدد

یک محیط ابری یکسان می تواند بیش از یک کاربر مرتبط با آن داشته باشد. با ذخیره سازی ابری، چندین کاربر می توانند با فایل مشترک همکاری کنند. به عنوان مثال، می توانید به چندین کاربر اجازه دسترسی به فایل های خود را بدهید تا آنها بتوانند به فایل شما دسترسی داشته باشند و آن ها را ویرایش کنند. شخص مجاز می تواند به فایل شما از هر نقطه ای از جهان در زمان واقعی دسترسی داشته باشد.

4. مقیاس پذیر

فضای ذخیره سازی ابری مقیاس پذیر و انعطاف پذیر است. اگر برنامه فعلی فضای ذخیره‌سازی کافی نیست، می‌توانید طرح خدمات را ارتقا دهید. و نیازی به انتقال هیچ داده ای از یک مکان به مکان دیگر ندارید، فضای اضافی با برخی ویژگی های اضافی به محیط ذخیره سازی شما اضافه می شود.

5. به اشتراک گذاری راحت فایل ها

هر سرویس ذخیره سازی ابری ویژگی های اشتراک گذاری فایل را ارائه می دهد که به شما کمک می کند فایلهای خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید. می توانید فایلی را برای کاربر دیگری ارسال کنید یا از چندین کاربر دعوت کنید تا داده های شما را مشاهده کنند.

راهنمای اشتراک گذاری اطلاعات از طریق ویندوز در نودیسک

6. همگام سازی

هر فروشنده فضای ذخیره سازی ویژگی همگام سازی را می دهد. با همگام سازی، می توانید داده های ذخیره سازی ابری را با هر دستگاهی که می خواهید همگام سازی کنید. همانطور که گفتیم، ما می توانیم از هر دستگاه و هر نقطه از جهان به داده های خود دسترسی داشته باشیم، اما این دسترسی به کمک همگام سازی انجام می شود. با داشتن اطلاعات کاربری مناسب، می‌توانید با هر دستگاهی وارد سرویس ذخیره‌سازی مشترک خود شوید و می‌توانید به تمام داده‌هایی که در آن فضای ذخیره‌سازی ابری ذخیره شده‌اند دسترسی داشته باشید. نیازی به کپی کردن داده ها از یک دستگاه به دستگاه دیگر نیست، اما برای دسترسی به تمام فایل های خود نیاز به یک اتصال اینترنتی خوب دارید.

راهنمای همگام سازی اطلاعات در نودیسک

شرکت‌های ارایه‌دهنده بهترین فضای ابری در جهان

شرکت های زیادی در جهان به عنوان ارائه دهنده ابر وجود دارند. هر کدام از ارائه دهندگان ابر شرایط و قیمت های متفاوتی دارند، در اینجا به معرفی بهترین فضای ذخیره سازی ابری در ایران و جهان می پردازیم

IBM

شرکت IBM یکی از بهترین فضاهای ذخیره سازی ابری جهان را ارایه می‌دهد. کاربران می‌توانند با توجه به ساختار اطلاعات خود از میان انواع روش‌های ذخیره‌سازی ابری مناسب ترین گزینه را تنخاب نمایند.

Dropbox

Dropbox  گزینه‌های متعددی برای ذخیره‌سازی ابری داده‌ها دارد. این شرکت 2 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری رایگان در اختیار کاربران خود قرار می دهد.  امنیت آن بالا است زیرا همه فایل ها رمزگذاری می شوند.

Google Drive

 گوگل درایو 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد، که در بین شرکت های ارائه دهنده بیش‌ترین فضا است. گوکل درایو به شما امکان می‌دهد فایل‌ها را از طریق یک رابط مبتنی بر وب ایجاد، ویرایش، ذخیره، مشاهده و همگام‌سازی کنید.

شرکت ابریش ارائه دهنده بهترین فضای ذخیره سازی ابری ایرانی

شرکت ابریش با نام تجاری نودیسک اقدام به ارائه بهترین فضای ابری ایرانی نموده است. شما می توانید با توجه به نیاز خود از بین پلن های متعدد یکی را انتخاب نمایید.

نودیسک امکانات زیادی در اختیار شما قرار می دهد از جمله :

  • سرعت بالا و تاخیر پایین در ذخیره ‌سازی و بازیابی داده‌ها
  • پشتیبانی 24/7
  • نگهداری از نسخه های مختلف
  • استفاده از بهترین روش ذخیره سازی داده ها (ذخیره سازی اشیا)
  • رمزگذاری داده ها

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عیدی ابریش برای شما

10 درصد فضای ذخیره سازی بیشتر

در صورت خرید آنلاین

آیتکس 1402