لوگو نودیسک

با نودیسک (فضای ذخیره سازی ابری) داده ها و فایل هایتان را در مکانی که همواره بتوان به آن دسترسی داشت ذخیره کنید.

اطلاعات تماس
مقالات

Amazon S3 چیست و چرا باید از آن استفاده کنم؟

پروتکل s3 آمازون

مهم نیست که در کجای فرآیند انتقال به ابر هستید، از بررسی تا فرآیند مهاجرت، همیشه مهم است که درباره چیستی، نحوه کارکرد و نحوه بهینه سازی آن برای سازمانتان بیشتر بدانید.

در این  پست، ما به شما درک درستی از سرویس ذخیره سازی ساده آمازون (Amazon s3) خواهیم داد، چرا این سرویس مهم و اساسی است – و مهمتر از همه، چگونه لایه ذخیره سازی زیرین را برای دریاچه داده شما در AWS فراهم می کند.

Amazon s3 چیست؟

سرویس ذخیره سازی آمازون (Amazon S3) یک سرویس ذخیره سازی شی است که مقیاس پذیری، در دسترس بودن داده ها، امنیت و عملکرد پیشرو در صنعت را ارائه می دهد. شما می توانید از Amazon S3 برای ذخیره و بازیابی هر مقدار داده در هر زمان و از هر مکان استفاده کنید.

برای استفاده بیشتر از Amazon S3، باید چند مفهوم ساده را درک کنید. آمازون S3 داده ها را به عنوان اشیاء درون سطل ها (buckets) ذخیره می کند. یک شی شامل یک فایل و در صورت تمایل هر ابرداده ای است که آن فایل را توصیف می کند. برای ذخیره یک شی در آمازون S3، فایلی را که می خواهید ذخیره کنید در یک سطل آپلود می کنید. وقتی فایلی را آپلود می‌کنید، می‌توانید مجوزهایی را روی شی و هر ابرداده تنظیم کنید.

سازمان ها با هر اندازه ای در هر صنعتی می توانند از این سرویس استفاده کنند. موارد استفاده شامل وب‌سایت‌ها، برنامه‌های تلفن همراه، بایگانی، پشتیبان‌گیری و بازیابی داده‌ها، ذخیره‌سازی برنامه‌های سازمانی و ارائه لایه ذخیره‌سازی زیرین برای دریاچه داده‌های شما است.

s3 چگونه کار می کند؟

amazon s3

سازماندهی، ذخیره و بازیابی داده ها در Amazon S3 بر دو جزء کلیدی تمرکز دارد: سطل ها (buckets )  و اشیایی (objects ) که برای ایجاد سیستم ذخیره سازی با هم کار می کنند. همانطور که AWS آن را توصیف می کند، یک محیط s3 یک ساختار مسطح است – کاربر یک سطل ایجاد می کند. سطل، اشیاء را در ابر ذخیره می کند.

Objects

همانطور که در بالا ذکر شد ، اشیاء فایل های داده، از جمله اسناد، عکس ها و فیلم ها هستند. هر شی با یک کلید منحصر به فرد در محیط s3 شناسایی می شود که آن را از سایر اشیاء ذخیره شده متمایز می کند. حداکثر اندازه فایل شی برای آپلود 160 گیگابایت است، با این حال ابزارهای مختلف AWS وجود دارد که به شما کمک می کند فایل های بزرگتر از این را اضافه کنید.

Buckets

در محیط s3، باکت ها به عنوان ظروف ذخیره‌سازی اساسی برای اشیا عمل می‌کنند.

شما می توانید تا 100 سطل در هر یک از حساب های ابری AWS خود،بدون محدودیت در تعداد اشیا ایجاد کنید. در صورت نیاز، می توانید تا 1000 سطل دیگر را با ارسال افزایش محدودیت خدمات درخواست کنید.

وقتی یک سطل ایجاد می‌کنید، می‌توانید منطقه AWS را برای ذخیره آن انتخاب کنید. برای به حداقل رساندن هزینه‌ها و رفع نگرانی‌های مربوط به تأخیر، بهترین کار این است که منطقه‌ای را انتخاب کنید که از نظر جغرافیایی به شما نزدیک‌تر است. اشیایی که در یک سطل در یک منطقه خاص قرار دارند در آن منطقه باقی می مانند مگر اینکه فایل ها را به جای دیگری منتقل کنید.

همچنین مهم است که بدانید سطل های Amazon s3 در سطح جهانی منحصر به فرد هستند. هیچ حساب AWS دیگری در همان منطقه نمی تواند همان نام سطل شما را داشته باشد مگر اینکه ابتدا سطل های خود را حذف کنید.

Console

در کنسول s3، به راحتی می توانید اشیا و سطل ها را مدیریت کنید. این کنسول یک رابط کاربری بصری و مبتنی بر مرورگر برای تعامل با سرویس‌های AWS فراهم می‌کند.

این جایی است که می توانید سطل ها را ایجاد، پیکربندی و همچنین اشیاء را آپلود، دانلود و مدیریت کنید. کنسول به شما اجازه می دهد تا با استفاده از یک سلسله مراتب منطقی که توسط پیشوندها و جداکننده های کلیدواژه هدایت می شود، فضای ذخیره سازی را سازماندهی کنید.

اشیاء و سطل‌ها ساختار پوشه‌ای را در کنسول تشکیل می‌دهند و مکان‌یابی فایل‌ها را آسان می‌کنند، زیرا هر شیء Amazon s3 را می‌توان از طریق ترکیبی از نقطه پایانی وب سرویس، نام سطل، کلید – و به صورت اختیاری، آدرس‌دهی کرد. می توانید مجوزهای دسترسی را برای همه سطل ها و اشیاء در کنسول مدیریت تنظیم کنید.

مزایای Amazon s3 چیست؟

مزایای s3

اگر به دنبال فضای ذخیره‌سازی ایمن ساده و قوی هستید، Amazon s3 یک انتخاب عالی است. AWS این ابزار را با حداقل مجموعه ویژگی هایی ساخته است که مزایای بزرگی را ارائه می دهد. بیایید نگاهی به چند مورد بیاندازیم:

مقیاس پذیری

ارائه‌دهندگان فضای ذخیره‌سازی معمولاً مقادیر از پیش تعیین‌شده ذخیره‌سازی و ظرفیت انتقال شبکه را ارائه می‌کنند، مشابه اینکه برخی از ارائه‌دهندگان تلفن همراه، داده‌ها و استفاده از پهنای باند را بسته‌بندی می‌کنند. اگر در محدوده خود بمانید، حتی اگر از تمام ظرفیت خود استفاده نکنید، نرخ ثابتی را پرداخت خواهید کرد.

آمازون s3 فقط برای آنچه شما واقعاً استفاده می کنید هزینه می گیرد. این سرویس بدون هیچ کارمزد پنهان یا هزینه‌های اضافی به شما امکان می‌دهد منابع ذخیره‌سازی خود را بالا و پایین کنید تا بتوانید خواسته‌های همیشه نوسان سازمان خود را به راحتی برآورده کنید.

دوام و دسترسی

 این سرویس به طور خودکار اشیاء s3 شما را در چندین سیستم ایجاد و ذخیره می کند، به این معنی که داده های شما محافظت می شود و هر زمان که به آن نیاز داشتید می توانید به سرعت به آن دسترسی داشته باشید.

همانطور که AWS اشاره می کند، “اگر 10،000،000 شی را با آمازون s3 ذخیره کنید، به طور متوسط می توانید انتظار داشته باشید که هر 10،000 سال یک بار یک شیء را از دست بدهید.”

ذخیره سازی مقرون به صرفه

هنگامی که از Amazon S3 استفاده می کنید، می توانید داده های خود را در طیف وسیعی از “کلاس های ذخیره سازی” بر اساس فرکانس و فوریتی که برای دسترسی به فایل های خود نیاز دارید ذخیره کنید.

کلاس‌های ذخیره‌سازی از گران‌ترین سطح هزینه برای دسترسی فوری به فایل‌های مهم شما تا پایین‌ترین سطح برای فایل‌هایی که به ندرت لمس می‌کنید، اما برای نیازهای نظارتی یا سایر نیازهای طولانی‌مدت باید در دسترس باشند، متغیر است.

AWS ابزارهایی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد اشیاء خود را نظارت کنید و تعیین کنید که آیا آنها باید به یک کلاس ذخیره سازی ارزان تر منتقل شوند یا خیر. برای مثال، S3 Intelligent Tiering برنامه‌ای است که قرار است داده‌های شما را به‌طور خودکار از کلاس‌های ذخیره‌سازی با قیمت بالاتر به کلاس‌های پایین‌تر بر اساس الگوهای دسترسی مداوم شما منتقل کند.

نسخه سازی

نسخه‌سازی تنظیمی است که اجازه می‌دهد چندین گونه از یک فایل یا شی در یک سطل وجود داشته باشد. این فرصتی را برای برگرداندن یا بازیابی یک شی حذف شده فراهم می کند.

امنیت قدرتمند

به لطف ویژگی های رمزگذاری و ابزارهای مدیریت دسترسی، داده های ذخیره شده در محیط AWS s3 شما از دسترسی غیرمجاز محافظت می شود. این شامل مسدود کردن تمام دسترسی های عمومی از تمام اشیاء شما است.

به طور پیش‌فرض، کاربران درون سازمان شما فقط به سطل‌های s3 و اشیایی که ایجاد می‌کنند دسترسی دارند. شما می توانید از انواع ویژگی های مدیریت امنیت AWS برای تغییر و سفارشی کردن مجوزهای دسترسی استفاده کنید. احراز هویت چند عاملی (MFA) همچنین می‌تواند به کاربران اجازه دهد تا به طور دائم یک نسخه شی را حذف کنند – یا وضعیت نسخه‌سازی یک سطل را تغییر دهند.

AWS همچنین ابزارهایی را ارائه می‌دهد تا بتوانید خط‌مشی‌های دسترسی سطلی خود را تجزیه و تحلیل کنید تا هر گونه اختلافی که ممکن است اجازه استفاده غیرمجاز و/یا دسترسی ناخواسته را بدهد، به سرعت پیدا کرده و برطرف کنید.

چرا باید از s3 استفاده کنم؟

اگر هنوز مطمئن نیستید که آیا آمازون s3 برای سازمان شما مناسب است، این را در نظر بگیرید: آمازون s3 برای 99.999999999٪ (11 9 ثانیه) دوام داده طراحی شده است. با این سطح از دوام، می توانید انتظار داشته باشید که اگر 10،000،000 شی را در آمازون S3 ذخیره کنید، فقط باید انتظار داشته باشید که هر 10،000 سال یک شی را از دست بدهید!

آمازون s3 به طور خودکار کپی هایی از تمام اشیاء آپلود شده را در چندین سیستم ایجاد و ذخیره می کند و به داده های شما اجازه می دهد در برابر خرابی ها، خطاها و تهدیدها محافظت شوند و در صورت نیاز در دسترس باشند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عیدی ابریش برای شما

10 درصد فضای ذخیره سازی بیشتر

در صورت خرید آنلاین

آیتکس 1402