لوگو نودیسک

با نودیسک (فضای ذخیره سازی ابری) داده ها و فایل هایتان را در مکانی که همواره بتوان به آن دسترسی داشت ذخیره کنید.

اطلاعات تماس
مقالات

بهترین فضای ابری برای گوشی iOS و Android

فضای ابری موبایل

استفاده از تلفن همراه، گرفتن فیلم ها و عکس های زیاد باعث شده خیلی وقت ها با خطای ” حافظه گوشی شما پر است” مواجه شویم. برای رفع این خطا می توانیم از فضای ابری موبایل استفاده کنیم. اغراق آمیز نیست اگر بگوییم برنامه های ذخیره سازی ابری نحوه ذخیره و دسترسی ما به فایل ها را تغییر داده اند. دسترسی به فایل‌ها در هر کجا و در هر دستگاهی، در محل کار و زندگی شخصی ما به یک امر عادی تبدیل شده است. 

در حال حاضر، چندین برنامه فضای ابری برای اندروید وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهند تا فایل‌های خود را آنلاین ذخیره کنند و از هرجای دنیا به آن‌ها دسترسی داشته باشند. در ادامه، بهترین برنامه‌های فضای ابری اندروید را معرفی می‌کنم:

فهرست مطالب

تعریف برنامه فضای ابری

برنامه فضای ابری یا Cloud computing به مجموعه‌ای از خدمات محاسباتی، شبکه و ذخیره‌سازی داده اشاره دارد که از طریق اینترنت ارائه می‌شوند. در این روش، سرویس‌های محاسباتی و ذخیره‌سازی داده، بر روی سرورهایی در مراکز داده قرار دارند، و کاربران می‌توانند با استفاده از اینترنت به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

برنامه های فضای ابری به کاربران این امکان را می‌دهند که بدون نیاز به سرمایه‌گذاری در سخت‌افزار و نرم‌افزار، به خدمات فناوری اطلاعات دسترسی پیدا کنند. به عبارت دیگر، در این روش، کاربران به جای خرید و نگهداری سخت‌افزار و نرم‌افزار، از خدمات محاسباتی، شبکه و ذخیره‌سازی داده ارائه شده توسط سرویس‌دهندگان فضای ابری استفاده می‌کنند.

برنامه فضای ابری از مزایایی مانند افزایش امنیت، افزایش دسترسی و کارایی، کاهش هزینه‌ها و افزایش انعطاف‌پذیری برخوردار است. با این حال، نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که به دلیل استفاده از شبکه‌های اینترنت و سرویس‌دهندگان، امنیت داده‌ها و حریم خصوصی کاربران، بسیار مهم است و باید به طور جدی به آن توجه شود.

بهترین برنامه فضای ابری اندروید

1. Box

باکس یکی از محبوب ترین و جامع ترین برنامه های ذخیره سازی ابری در بازار است. کاربران به میزان قابل توجهی (10 گیگابایت) فضای ذخیره سازی رایگان دریافت می کنند

2. Dropbox

Dropbox یکی از معروف ترین ارائه دهندگان ذخیره سازی ابری است و دلیل خوبی هم دارد. کاربران 2 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان و یک برنامه تقریباً برای هر دستگاه، از جمله تمام محصولات اپل و اندروید و همچنین ویندوز دریافت می‌کنند. امنیت بالا است و فایل های شما با رمزگذاری AES 256 بیتی محافظت می شوند.

اگر به بیش از ۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیاز دارید، باید از نسخه های پولی آن استفاده کنید

3. Google Drive

Google Drive روی اکثر تلفن‌های اندرویدی و کروم‌بوک‌ها از پیش نصب شده است، و برای کاربرانی که قبلاً بخشی یا تمام زندگی آنلاین خود را در اکوسیستم Google ادغام کرده‌اند، بهترین گزینه است.

Google Drive فقط فایل‌های مجموعه بهره‌وری Google شما را همگام‌سازی نمی‌کند. همچنین می تواند تمام فرمت های فایل، از جمله PDF، اسناد مایکروسافت و عکس ها را ذخیره کند. کاربران اپل نیز نادیده گرفته نمی شوند، زیرا می توانند Google Drive را از اپ استور دانلود کنند.

کاربران 15 گیگابایت به صورت رایگان دریافت می کنند. فضای ذخیره سازی اضافی فوق العاده ارزان است

4. iCloud برنامه فضای ابری برای کاربران اپل

iCloud پلتفرم ذخیره سازی ابری اپل است. این برنامه از قبل روی همه آیفون‌ها نصب شده است و برای دانلود در فروشگاه Google Play در دسترس است. با این حال، کاربران اندروید برای استفاده از این سرویس باید یک Apple ID ایجاد کنند.

اپل 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان ارائه می دهد.

5. MEGA

MEGA یک بستر جامع ذخیره سازی ابری است که شامل اشتراک گذاری فایل و چت نیز می شود. این پلتفرم به حفظ حریم خصوصی اهمیت می دهد. همه چیز از آپلود فایل گرفته تا چت با رمزگذاری سرتاسر با کلیدهایی که شما کنترل می کنید پوشش داده می شود.

MEGA ، 50 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان را به اضافه چندین طرح برتر ارائه می‌کند.

6. OneDrive بهترین فضای ابری برای کاربران ویندوز

Microsoft OneDrive برنامه ذخیره سازی ابری عالی برای مشاغل و افرادی است که قبلاً گردش کار خود را در اکوسیستم مایکروسافت ادغام کرده اند. OneDrive اکنون بخشی از سیستم عامل ویندوز 10 مایکروسافت است، به این معنی که اگر دستگاه ویندوز 10 دارید، OneDrive قبلاً نصب شده است.

این پلتفرم با مجموعه کامل برنامه های مایکروسافت ادغام می شود تا فایل ها و داده ها به طور خودکار در دستگاه های شما همگام شوند. طبیعتا برنامه هایی برای هر دو دستگاه iOS و Android وجود دارد.

OneDrive با 5 گیگابایت فضای ابری رایگان عرضه می شود.

7. pCloud

pCloud فضای ابری چند رسانه ای رایگان و ایمن را ارائه می دهد. چیزی که pCloud را از اکثر ارائه دهندگان دیگر متمایز می کند، سرویس رمزگذاری محلی بدون دانش آن است. این اسناد روی هر دستگاه را به حدی رمزگذاری می کند که حتی مدیران pCloud هم نمی توانند به آنها دسترسی داشته باشند.

pCloud، 10  گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان ارائه می دهد.

8. Sync

Sync فضای ذخیره سازی ابری جامع و خصوصی را ارائه می دهد. فایل‌ها به‌طور خودکار در همه دستگاه‌ها از جمله iOS و Android همگام‌سازی می‌شوند و همه چیز با رمزگذاری سرتاسر محافظت می‌شود.

Sync به کسب‌وکارها امکان می‌دهد فایل‌ها را به‌طور فوری و ایمن با کارمندان و مشتریان به اشتراک بگذارند. دسترسی را می توان با رمز عبور محافظت کرد و هیچ محدودیتی در اندازه فایل وجود ندارد. حتی نیازی به دانلود یک سند برای مشاهده پیش نمایش آن ندارید.

نسخه رایگان این برنامه با 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی ارائه می شود.

9. Tresorit

Tresorit جایگزین ایمن تری برای برخی از برنامه های ذخیره سازی ابری اصلی در این لیست ارائه می دهد. در واقع، حریم خصوصی نقطه فروش بزرگ پلت فرم است. رمزگذاری سمت مشتری و انتقال امن داده به این معنی است که فایل های شما از چشمان کنجکاو در امان هستند.

یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه وجود دارد، اما کاربران برای ادامه دسترسی به محصول پس از آن باید هزینه پرداخت کنند.

در نهایت، برای انتخاب بهترین برنامه فضای ابری اندروید، باید نیازهای خود را در نظر بگیرید و برنامه‌ای را انتخاب کنید که بهترین امکانات و قابلیت‌هایی را برای شما فراهم می کند. همچنین حفظ امنیت و حریم خصوصی شما نیز بسیار مهم است، بنابراین باید مطمئن شوید برنامه‌ای که انتخاب می‌کنید از امنیت و رمزنگاری قوی پشتیبانی می‌کند. نودیسک، فضای ابری ایرانی داده های شما را در استاندارترین دیتاسنترهای کشور ذخیره می کند و شما می توانید از امنیت آنها مطمئن باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عیدی ابریش برای شما

10 درصد فضای ذخیره سازی بیشتر

در صورت خرید آنلاین

آیتکس 1402