لوگو نودیسک

با نودیسک (فضای ذخیره سازی ابری) داده ها و فایل هایتان را در مکانی که همواره بتوان به آن دسترسی داشت ذخیره کنید.

اطلاعات تماس
مقالات

نکات مهم قبل از انتخاب یک سرویس ذخیره سازی ابری

نکات انتخاب فضای ابری

تقریباً همه ی افراد دارای داده های اضافی هستند که در سخت افزار شخصی خود فضایی برای آنها ندارند. مردم از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری استفاده می‌کنند تا داده‌های خود را در مکانی نگهداری کنند که به راحتی در دسترس و ایمن باشد. خدمات ذخیره سازی ابری زیادی برای عموم ارائه شده است که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. ما برخی از عواملی را که باید قبل از انتخاب سرویس ذخیره سازی ابری بهینه برای نیازهای خود در نظر بگیرید، برای شما گردآوری کرده ایم.

عوامل مهم در انتخاب سرویس ذخیره سازی ابری

سرعت دانلود

کارایی، هسته اصلی خدمات ذخیره سازی ابری است. سهولت دسترسی به داده های خود در یک لحظه، آن را به بهترین ابزاری که برای فضای ذخیره سازی اضافی در اختیار دارید تبدیل می کند. با این حال، فضای ذخیره سازی ابری فقط به این معنی نیست که به فایل هایی که در آنها ذخیره می کنید دسترسی داشته باشید. سرعت دانلود ارائه‌دهنده فضای ذخیره‌سازی بسیار مهم است و به شما امکان می‌دهد تا سیستم خود را به همان سرعتی که هست بازیابی کنید. این امر سرعت دانلود را در انتخاب سرویس ذخیره سازی ابری مناسب بسیار مهم می کند.

مکان

تا حدودی، تمام هدف ابر این است که داده‌های شما می‌توانند در هر نقطه از جهان قرار داشته باشند و همچنان می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. اما در واقعیت، موقعیت مکانی یکی از مهمترین چیزهایی است که باید در هنگام انتخاب یک ارائه دهنده ذخیره سازی ابری به آن فکر کنید.

به طور کلی، هر چه به مرکز داده ای که فایل های خود در آن نگهداری می شوند نزدیک تر باشید، انتقال داده ها سریع تر خواهد بود. ممکن است تفاوت میلی‌ثانیه‌ای را متوجه نشوید، اما می‌تواند برای برنامه‌های تجاری که زمان در آن‌ها اهمیت دارد، حیاتی باشد. برای مثال، داده‌های مالی باید تقریباً فوراً تحویل داده شوند، در حالی که خرید آنلاین به تحویل سریع داده‌ها به مشتریان متکی است.

موقعیت مکانی نیز برای این واقعیت ساده مهم است که برخی از مکان ها بیشتر از سایرین در معرض بلایای طبیعی هستند. فایل های خود را در یک مرکز داده روی خط گسل یا در منطقه ای با خطر طوفان با مسئولیت خود ذخیره کنید.

علاوه بر این، با تحمیل قوانین دسترسی به داده ها و حریم خصوصی در کشورهای بیشتر، مکان به دلایل قانونی اهمیت دارد. اگر نگران این هستید که دولت ها داده های شما را بگیرند یا بدون اجازه شما از آنها استفاده کنند، مطمئن شوید کشوری که مرکز داده شما است با قوانین خود به حریم خصوصی احترام می گذارد.

امنیت

امنیت سایبری به سرعت به عنوان یکی از مهمترین مسائل زمان ما در حال ظهور است. تعداد و دسترسی هکرها به سرعت در حال افزایش است و تهدیدها محدود به افرادی نیست که به دنبال باج دادن به فایل‌های شما هستند – دولت‌ها و شرکت‌های در مقیاس سازمانی نیز فعالانه درگیر جاسوسی سایبری هستند.

مرکز داده ای که امنیت ضعیفی دارد می تواند نقطه ورود مهاجمان به داده های شما باشد. اطمینان حاصل کنید که ساختمانی که فایل‌های شما در آن زندگی می‌کنند به طور سخاوتمندانه مجهز به حفاظت فیزیکی، از جمله کنترل‌های دسترسی، دوربین‌های ویدیویی و نظارت 24/7 توسط تیم‌های امنیتی حرفه‌ای است.

خود سرورها نیز باید از نظر فعالیت مشکوک شبکه در تمام ساعات شبانه روز به دقت تحت نظر باشند. در حالت ایده‌آل، ارائه‌دهنده شما یک سیستم اطلاعات امنیتی و مدیریت رویداد (SIEM) و تیمی از کارشناسان امنیت سایبری برای شناسایی تهدیدها قبل از جاسازی در شبکه خواهد داشت. البته، اطمینان از به روز نگه داشتن شبکه سرور با نرم افزار آنتی ویروس و فایروال ها نیز ضروری است.

قدرت و کارایی

به راحتی می توان این موضوع را مسلم دانست که مرکز داده شما همیشه قدرت لازم برای روشن نگه داشتن چراغ ها و کارکرد سرورها را دارد. اما اگر نیروگاه محلی برای چند ساعت خاموش شود یا خطوط برق در طوفان آسیب ببیند، چه اتفاقی می‌افتد؟

در این صورت، بسیار مهم است که ارائه‌دهنده فضای ابری شما برنامه‌ای برای قدرت پشتیبان داشته باشد. خاموش شدن غیرمنتظره می‌تواند بسیار آسیب‌رسان‌تر از آفلاین کردن فایل شما برای مدت کوتاهی باشد – همچنین می‌تواند به سرورها آسیب برساند و باعث از دست دادن غیرقابل جبران داده شود.

ارائه‌دهنده ذخیره‌سازی شما باید حداقل ژنراتورهای اضطراری را در مرکز داده در محل داشته باشد. منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) و افزونگی n+1 برای همه اجزای حیاتی حتی بهتر است. این افزونگی باید با رشد مرکز داده در طول زمان حفظ شود.

قدرت از منظر پایداری زیست محیطی نیز مهم است. مراکز داده ردپای کربن قابل توجهی دارند. این امر به ویژه برای مشاغلی که به ابتکارات پایداری و مسئولیت زیست محیطی افتخار می کنند بسیار مهم است.

کارایی یک مرکز داده به بهترین وجه با استفاده از توان مصرفی آن (PUE) اندازه گیری می شود، که اندازه گیری میزان مصرف انرژی مرکز داده به طور مستقیم توسط تجهیزات فناوری اطلاعات آن است. PUE کمتر به معنای تسهیلات کارآمدتر انرژی است که به معنای ردپای کربن کمتر است.

انتخاب سرویس ذخیره سازی ابری

قابلیت اتصال

اتصال با سایر مراکز داده و اینترنت جهانی برای عملکرد یک مرکز داده بسیار مهم است. در حالت ایده آل، ارائه دهنده ذخیره سازی شما چندین مرکز داده در یک منطقه واحد خواهد داشت. اگر همه آنها به هم متصل باشند، داده های شما می توانند به طور یکپارچه برای مقابله با اختلالاتی مانند بلایای طبیعی یا قطع برق منتقل شوند. حتی بهتر از آن، این اتصال به مراکز داده در مناطق مختلف گسترش می یابد

تخصص

بیش از 70 درصد از خرابی مراکز داده به دلیل خطای انسانی است. این رقم خیره کننده ای است که نشان می دهد چقدر ضروری است اطمینان حاصل شود که داده های شما در دست متخصصان با تجربه است. 

هیچ راه واحدی برای ارزیابی اینکه آیا یک ارائه دهنده ذخیره سازی ابری واقعاً تخصص مورد ادعای خود را دارد یا خیر وجود ندارد. اما، می‌توانید با جستجوی گواهینامه‌های حسابرسان مستقل، مانند مدیریت زمان، و گروه‌های تجاری صنعت، عمیق‌تر جستجو کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید که یک شرکت چه مسیرهایی برای آموزش و حفظ کارکنان خود دارد. هرچه یک ارائه دهنده ذخیره سازی در حفظ فن آوری های بسیار ماهر IT بهتر باشد، احتمال اینکه داده های شما در دستان خوبی باشد بیشتر است.

مرکز داده ای که فایل های شما در آن ذخیره می شوند، تفاوت زیادی در کیفیت تجربه ابری شما ایجاد می کند. با در نظر گرفتن این شش عامل، می توانید ارائه دهندگان فضای ابری را بهتر ارزیابی کنید و شریک مناسبی را برای میزبانی طولانی مدت داده های خود بیابید.

ابریش یک ارائه دهنده فضای ابری ایرانی شگفت انگیز است که به شما امکان می دهد از بین پلن های موجود، فضای ذخیره سازی مورد نیاز خود را انتخاب کنید. همین الان از سرویس های  نودیسک دیدن کنید تا نیازهای ذخیره سازی خود را با قیمت های شگفت انگیز برآورده کنید!

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عیدی ابریش برای شما

10 درصد فضای ذخیره سازی بیشتر

در صورت خرید آنلاین

آیتکس 1402